A hulladékhasznosítási igazolások elfogadásáról

Az utóbbi időben elterjedt a magyarországi hulladékgazdálkodási piacon tevékenykedők körében az a híresztelés, hogy az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) – a termékdíj-köteles termékekből keletkezett hulladékok átvételéről – csak egyes hasznosítócégek igazolását fogadja el. Az ügynökség közleménye szerint ez az állítás valótlan és félrevezeti a piaci szereplőket.

Annak érdekében, hogy minden érintett előtt egyértelmű legyen a szabályozás és elejét vegyék a további hamis információknak, az OHÜ az alábbaikban foglalja össze a tényeket.

Az OHÜ a vele hulladékgyűjtésre és annak részfinanszírozására kötött szolgáltatás-vásárlási szerződések alapján, minden olyan partnerének teljesíti az esedékes díjfizetést, amelyik a kölcsönösen elfogadott feltételeknek megfelel. Ehhez alapvetően arra van szükség, hogy az adott cég/szolgáltató által begyűjtött termékdíj-köteles termékekből keletkezett hulladékot olyan hasznosítónak adják át, amelyik egyrészt a tevékenység végzéséhez az adott országban érvényes engedéllyel rendelkezik, másrészt vállalja, illetve garantálja, hogy az átvett hulladék hasznosítását 90 napon belül ténylegesen elvégzi, s erről hivatalos igazolást is ad.

Az OHÜ információi szerint, összességében több száz olyan hasznosítással foglalkozó cég működik itthon és külföldön, amelyik fogadókész a termékdíj-köteles termékekből keletkezett hulladékok átvételére és hasznosítására, erről pedig hiteles igazolást is kiad. Ebből következően a gyűjtést végző cégeknek van választási lehetőségük abban, hogy melyik hasznosítót választják, melyikbe viszik a hulladékot.

Az OHÜ tehát nem korlátozza a gyűjtéssel foglalkozó cégek, vállalkozások piaci tevékenységét, nem határozza meg, hogy mely hasznosítókba lehet vinni az összegyűjtött hulladékot. Éppen ezért, a gyűjtést végző cégeknek körültekintően, de saját hatáskörben kell dönteniük arról, hogy olyan hasznosítócéget válasszanak, amelyik megfelel a fent vázolt alapfeltételeknek, amelyek mind a hazai, mind a külföldi cégekre érvényesek. Az utóbbiak esetében – akár európai uniós, akár a közösségen kívüli országban működő hasznosítóról van szó –, a termékdíj-köteles termékekből keletkezett hulladékok átvételi igazolásához csatolni kell a kiszállítást igazoló dokumentumokat, a hasznosítócég hivatalos nyilatkozatát a határidőn belüli teljesítésről, valamint a cég érvényes hasznosítási engedélyének hivatalos magyar fordítását.

Forrás: greenfo.hu

Hozzászólások

A mező tartalma nem nyilvános.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.

További információ a formázási lehetőségekről