Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 11 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Sokan fizetnek többet egy termékért, ha a gyártó CSR célokra áldoz

  • 2013. augusztus 14.
  • Dani
A magyarok 43 százaléka hajlandó többet fizetni egy termékért, hogy a gyártó társadalmi célokat is támogat nyereségéből.

Jobban méltányolják a magyar fogyasztók a vállalatok társadalmi felelősségvállalását, mint az európai átlag


Ötvennyolc országban, köztük Magyarországon mérte fel a Nielsen a fogyasztók viszonyát a vállalatok társadalmi felelősségvállalásához. Száz magyar fogyasztóból negyvenhárman készek magasabb áron is vásárolni, ha tudomásuk van a cég társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységéről. Két évvel ezelőtt csak harmincketten nyilatkoztak így. A magyar fogyasztók 31 százaléka a felmérés előtti hat hónap során vett legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy közvetlenül juttat pénzt társadalmi törekvésekre.

Az eredmény alapján országunkban az európai átlagnál jobban méltányolják a társadalmi szempontból hasznos vállalati költéseket, ugyanis Európa huszonkilenc vizsgált országában a megkérdezettek átlagosan 27 százaléka vásárolt szolgáltatást vagy terméket a kutatás előtti fél év alatt úgy, hogy tudomása volt a cég társadalmi felelősségvállalásáról. Ráadásul európai átlagban a válaszadók csupán 36 százaléka hajlandó többet fizetni társadalmi célokat támogató vállalat szolgáltatásáért vagy árucikkéért.


Ötvennyolc országban több mint 29 ezer internet-használót kérdeztek meg a Nielsen kutatásának keretében. A felmért országok 74 százalékában emelkedett azok aránya, akik hajlandók több pénzt kiadni, ha a társadalmi felelősségvállalásban aktív vállalatoktól vesznek valamit. Globálisan pozitív trend egyformán jellemzi a nőket, férfiakat, és valamennyi korcsoportot is.

"A társadalmi célú marketing programok leginkább a fiatal fogyasztók körében találnak visszhangra, ugyanakkor a középkorúak véleménye is gyorsan, pozitívan változott, és ez újabb lehetőségeket kínál a vállalatok és márkáik kommunikációja számára." - állapította meg Nic Covey, a Nielsen társadalmi felelősségvállalással foglalkozó elnökhelyettese. - "A tulajdonosok ma már a márkák ilyen tartalmú üzeneteit nyugodtan fókuszálhatják az idősebb korosztályra is."

Földrajzilag jelentősen eltér a fogyasztók véleménye: például a Fülöp-szigetek, Thaiföld és Indonézia válaszadóinak kimagasló százaléka, több mint kétharmada mondja, Indiában pedig háromnegyede, hogy hajlandó magasabb árat adni társadalmi felelősséget vállaló cégek áruiért.

A fogyasztók készek többet fizetni szolgáltatásért vagy termékért olyan cégnek, amelyről tudják, hogy támogat társadalmi célokat, ugyanakkor jóval kisebb részük állítja, hogy vásárolt már tőlük. Például Bulgáriában a válaszadók 53 százaléka hajlandó többet fizetni, de csak 30 százalék mondja, hogy vásárolt is ilyen vállalattól a felmérés előtti fél évben. Szlovákiában a válaszadók 49 százaléka hajlandó drágábban vásárolni, de csak 22 százalék vett valamit társadalmi felelősségvállalásáról ismert cégtől. Peruban a két mutató 62 és 42, Hong Kongban pedig 52 és 32 százalék.


"Ma nem az a kérdés, hogy a fogyasztókat foglalkoztatják-e a társadalmi hatások, hanem az, hogy melyek ezek és milyen módon lehet felhívni rájuk a figyelmet." - foglalta össze az eredményeket Nic Covey. - "Megoldást nem feltétlenül olyan kampány hozhat, amely kapcsolódik a hagyományos társadalmi felelősségvállaláshoz. A fogyasztók megnyerhetők azzal, ha látják, egy vállalat általában felelősségteljes magatartást tanúsít, fenntartható újításokra törekszik, és céljairól, szándékairól átlátható módon tájékoztatja a közvéleményt. A jó márkák megtalálják a módját, hogy marketingjük kapcsolódjon gyártójuk társadalmi felelősségvállalásához."

 

Rövidítések: HU=Magyarország; AT=Ausztria; CZ=Csehország; HR=Horvátország; PL=Lengyelország; RO=Románia; SK=Szlovákia. Forrás: Nielsen

 

 

Sajtóközlemény / Nielsen