Fogyasztóvédelem

A Humusz Szövetség ötnapos képzést szervez általános- és középiskolás gyermekeket nevelők, tanítók, tanárok részére. A gyakorlatias tanfolyam résztvevői megismerkednek a hulladékgazdálkodás alapfogalmaival, a reklám - fogyasztás - hulladék összefüggésével. JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2014. április 25.

2014. április 10.

Nő a figyelemhiányos zavarok aránya, késik az agyi fejlődés, csökken az iskolai teljesítmény, mindez egyre inkább az ipari és mezőgazdasági kemikáliákhoz kapcsolódik. Bár sok anyagot már évekkel korábban betiltottak, mégis megtalálhatóak a környezetünkben, mivel lassan bomlanak le. A gyermekek agyi károsodása elsősorban az alább felsorolt 11 vegyi anyaghoz, anyagcsoporthoz köthető.

2014. április 01.

Jóval megelőz minden érvényben lévő élelmiszerbiztonsági előírást, beleértve a most formálódó uniós terveket is egy hazai modell, amellyel bárki nyomon követheti egy élelmiszer teljes életútját. A fejlesztést egy innovatív projekt keretében dolgozták ki és egy szűk területen már alkalmazzák is. Az újdonság szakít az eddigi gyakorlattal és szemlélettel, mivel nem utólagos ellenőrzésekre épül.

2014. április 01.

Reklám-fogyasztás-hulladék. Ez a zöld körökben már jelmondattá vált hármasság a HuMuSz egyik fő üzenete. A reklámok fogyasztást generálnak, ami még több hulladékhoz vezet. Idén sajnos több évnyi megtorpanás után ismét nőtt a hazai reklámfogyasztás.

2014. március 31.

Vásárlásaink során sokszor találkozunk a termékeken feltüntetett különböző környezetbarát védjegyekkel, logókkal, ám csaknem ugyanannyiszor nem tudjuk, mit is jelent az adott címke. Ezt a problémát igyekszik megszüntetni a Tudatos Vásárlók Egyesületének frissiben elkészült termékcímke-adatbázisa.

2014. január 28.

A Greenpeace új vizsgálata egy sor veszélyes vegyi anyagot talált vezető ruhamárkák gyermekeknek gyártott ruháiban és cipőiben: így pl. a Disney és a Burberry luxusmárka termékeiben, valamint a hazai boltokban árusított Adidas-gyerekruhában is.

2014. január 25.

A magyar reklámok ötöde jogsértő, sokuk tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot mutat. A legtöbb problémás hirdetés a szórólapokon, plakátokon, és a reklámújságokban jelenik meg - derül ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) frissen publikált jelentéséből. A (vizsgált) akciós hirdetések fele átverésnek bizonyult, nem volt igaz a "99 százalékos gyógyulási arány", de a "magyar termék" sem mindig annyira magyar. Szexfronton viszont nagyot javult a helyzet.

2013. november 24.

Borítékolható, hogy sok család veszi a hipermarketek, szupermarketek, diszkontok, plázák, bevásárlóközpontok felé az irányt az előttünk álló hétvégén is. A vásárlók közül sokan nem is gondolják, milyen apró trükkökkel próbálják irányítani, befolyásolni őket az áruházak: a Pénzcentrum.hu most mutatja, hogyan segítenek minket az üzletek, hogy többet költsünk, vagy hogy azt is megvegyük, amire nincs is szükségünk.

2013. november 24.

A Greenpeace vizsgálatai során többek között Magyarországon forgalmazott ruhákban is kimutatott káros, például hormonrendszert károsító vegyi anyagokat, és többször is bebizonyította, hogy a ruhagyártó cégek tevékenysége világszerte súlyos vízszennyezésekhez járul hozzá. Meddig jutott a ruhaipar a méregtelenítésben?

2013. november 13.

Számos civil szervezet felhívta már a figyelmet arra, hogy a koptatott farmerek előállításának technológiáján változtatni kell, mert munkások ezreinek egészségébe, vagy akár életébe kerül a kőmosott farmer. Segíts te is, hogy a távol-keleti gyárak alkalmazottai valódi védelemben részesüljenek!

2013. október 29.

Tartalom átvétel