Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Reklámrongálók

Év: 
2004
Szám: 
Tavasz
Szerző: 
HuMuSz

Franciaországban esténként háború dúl az óriásplakátok tulajdonosai és a reklámellenes aktivisták között. A reklámok ellenzőinek százai tűnnek fel éjszakánként Párizsban és más francia városokban, hogy üzeneteiket hátrahagyják a reklámplakátokon. Egyes megjegyzések közvetlenek és provokálóak: "A reklám butít", "Csak a pénzünket akarjátok", vagy egyszerűen csak ennyi: "Túl sok a reklám". Az ellenzők híveket találnak baloldali beállítottságúak, zöldek és a kapitalizmus ellenzőinek soraiban. "A reklám nem létező világot beszél be nekünk. Gátol minket abban, hogy a valós dolgokkal törődjünk. A reklám a totalitárius kapitalizmus üzemanyaga" - vélekedik Louis, az egyik aktivista. Párizsban már 62 reklámellenzőt kaptak el, a reklámfelületek értékesítésével foglalkozó Métrobus cég összesen 980 ezer eurót követel tőlük. A reklámok ellenzői a bírósági tárgyalást arra akarják felhasználni, hogy lejárassák a reklámok világát. Végül is a szellem és a kultúra áruba bocsátásáról van szó - mondják. A polgároknak újból saját gondolataik uraivá kell lenniük - érvel Louis.

Forrás: MTI

A reklámrongálások mögött elsősorban a Casseurs de pub nevű csoportosulás áll. A Casseurs de pub egy francia civil szervezet, mely 1999-ben alakult. Tagjainak célja, hogy kreatív művészi eszközökkel kritizálják a fogyasztói társadalmat ill. hogy ehelyett alternatívát mutassanak. Ennek érdekében kiadványokat jelentetnek meg, animációkat készítenek, fórumokat, előadásokat, kiállításokat szerveznek.

További info: casseursdepub.org