Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

McDumál's

Év: 
1997
Szám: 
Nyár
Szerző: 
Zöldség

1997. áprilisában a Mc Donald's egyetemünket is elérte, ugyanis egy elõadássorozat keretében Sztaricskai Tamás marketing igazgató tartott elõadást a meki múltjáról, jelenérõl és jövõjérõl. Az elõadás angol nyelvleckével kezdõdött. Megtudtuk mi is az a BRAND és hogy a Mc Donald's is ennek kialakítására törekszik. Vagyis hogy oly módon lopja be magát az emberek tudatába mint a minõség, tisztaság, kényelem, a mindenki számára elérhetõ luxus jelképe.

Szia Mami, nem fõznél ma inkább valami fincsit? Kicsit unom már a hamburgert...

A meki hasonló étkezési kultúrát szertne kialakítani kicsiny hazánkban is mint Amerikában. Vagyis szeretné, hogy generációk "nõjenek fel" az õ éttermeiben. Ezért most az elsõ számú célpont a család. Úgy gondolják, hogy a meki egy kitûnõ vasárnapi program./az elõadó szerint már most is vannak családok amelyek akár 60 km-t is képesek utazni egy mekiért./ Persze a család tagjai közül elég a legkisebbet megnyerni azaz a 6-14 éves gyereket, mivel õ viszi be a pénzes szülõt./Hisz annyi esze van hogy magától ne menjen oda./ A reklám stratégia fõ célpontja tehát a gyerek akit manapság az úgynevezett Happy Meal menühöz járó figurákkal próbálnak megnyerni maguknak./jelenleg a 101 kiskutya/. Mint megtudtuk a cég kizárólagos szerzõdést kötött a Disney-vel minden elkövetkezõ rajzfilmfigurára, amelyeket majd ezen menühöz lehet kapni.

A reklámstratégiáról kiderûlt, hogy nagyon vigyáznak az etikai szabályok betartására, legalábbis az elõadó szerint. Bár sajnos ötletem sincs arra, hogy amikor a meki bohóc felép egy iskolába /és ezt a szolgáltatást manapság az iskola vezetõi kérik/ KRESZ szabályokat magyarázva a kicsiknek azt mi más célból is teszi.

A cég jövõbeni terveirõl is elhangzott egy és más. A Mc Donald's-nak jelenleg ötvenöt étterme van Magyarországon, annyi mint a többi gyorsetetõnek összesen./Erre föl csodálkoznak, hogy a gyorséttermek elleni támadások általában a meki ellen irányulnak./ A jövõben további etetõket akarnak létrehozni szám szerint 100-at 2000-ig.

Eztán jött a hulladék problémája a cég szerint gondosan ügyelnek a hulladékok szétválogatésára. Tehát elhintik, hogy milyen "környezetvédõk" annak gondos elkerülésével, hogy a hulladékot nem válogatni kéne hanem meg se kéne termelni.

Az elõadás után több gondolat is megfogalmazódott bennem és barátaimban: Nekünk is ott kell tevékenykedni ahol a mekinek tehát az iskolákban kell elõadásokat szevezni ahol a kicsik képet kapnak az egészséges életmódról, valamint a hulladék problémájáról./Nem válogatni kell hanem meg se kell termelni./ Ahhoz, hogy ezt az egyre jobban terjedõ Mc feeling-et megakadályozzuk, az egészséges, környezetközeli életmódot "divattá" kell tenni.

Addig is FEELING és BRAND...