Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 12 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Üzleti Etikai Díj - 2011

  • 2011. december 04.
  • Scheuer Zsuzsanna

Tizenkettedik alkalommal osztották ki a 2000-ben László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke, és Demcsák Mária, a Piac és Profit üzleti magazin főszerkesztője által közösen alapított Üzleti Etikai Díjat. 

A díjat azzal a szándékkal hozták létre, hogy minden évben felhívják a hazai társadalom figyelmét azokra a vállalatokra, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, és erősítik a bizalmat a társadalom és az üzleti szféra között. 

A díjátadóra a Magyar "Fenntarthatósági Csúcs" konferencián került sor. Idén a gazdasági szervezetek, kamarák és más jelölések eredményeképpen 31 hazai székhelyű vállalat adott be pályázatot: közülük kilenc kisvállalat, nyolc multinacionális vállalat, négy nagyvállalat, és tíz középvállalat.

Üzleti Etikai Díj

Az Üzleti Etikai Díj szempontrendszerben meghatározó a cég etikai magatartása az alkalmazottai felé, a cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben, az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás, a társadalmi felelősségvállalás és a környezettel szembeni felelős magatartás.

Az alapítókból, illetve az eddigi díjazottakból álló zsűri kategóriánként egy győztest hirdetett, kivétel a Középvállalat kategória. Ott ugyanis olyan erős volt a mezőny, hogy két vállalat érdemelte ki az Üzleti Etikus jelző használatát.

Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2011-ben: 
Multinacionális vállalat: E.ON Hungária Zrt. 
Nagyvállalat: Tisza Volán Zrt.
Kisvállalat: Bakosfa Kft.
Középvállalat: Nyírségvíz Zrt.
Középvállalat: SZ+C Stúdió Kft. 

Forrás: marketinginfo.hu
Bővebben: piacesprofit.hu