Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 11 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Oxfam: CSR-ben a Nestlé vezet

  • 2013. március 11.
  • Dani
Az Oxfam nemzetközi élelmiszer- és italgyártó cégek szociális és környezeti politikáira kiterjedő kutatása szerint a Nestlé áll az élen, de a teljes mezőny gyengén szerepelt.

Az Oxfam nemzetközi élelmiszer- és italgyártó cégek szociális és környezeti politikáira kiterjedő kutatása szerint a Nestlé áll az élen, de a teljes mezőny gyengén szerepelt.

A "Márkák mögött" c. kampánya részeként az Oxfam nevű segélyszervezet a top tíz vállalatot hét szempontból értékelte: a dolgozók és az alapanyag-beszállítók jogainak biztosítása, a női jogok védelme, a föld- és vízhasználat minősége, a klímaváltozás, az ellátási láncaik átláthatósága, és a politikák és működés területein. A Nestlé 54%-ot ért el megelőzve a 49%-os eredményt felmutató Unilevert és a 41%-kal harmadik helyezett Coca-Colát.

Az Oxfam skáláján ezek a mutatók "némi javulást" jelentenek, de a fel nem sorolt hét cég a "gyenge" kategóriában végzett. Ezek a következők: PepsiCo on 31%, Mars 30%, Danone 29%, Mondelez 29%, General Mills 23%, Kellogg 23% és az Associated British Foods (ABF) 19%-kal. "Néhány vállalat felismerte a fenntarthatóságban rejlő üzleti lehetőségeket, és komoly elkötelezettséget mutattak ez irányban." - mondta Jeremy Hobbs, az Oxfam International ügyvezető igazgatója. "Ezeknél a vállalatoknál 100 éves múltra tekint vissza az olcsó föld és munkaerő használata. Ráadásul egyikük sem végzett "jó" minősítéssel. Összességében mind a 10 vállalatnak még sokkal többet kell tennie." - tette hozzá kritikusan szemlélve az eddigieket. A warc által idézett kutatás szerint mind a 10 vállalat igen titkolózó volt a mezőgazdasági beszállítói láncával kapcsolatban, amely megnehezítette a fenntarthatósággal és a szociális felelősséggel kapcsolatos ítélkezést.

A Nestlé és az Unilever volt a legnyitottabb a tekintetben, hogy mely országokból származnak forrásaik, de az Oxfam jelentése szerint egyik cég sem szolgáltat elegendő információt a beszállítókról. Továbbá egyik vállalatnak sem volt megfelelő politikája arra, hogy megakadályozza a földek és a víz elvonását a hely közösségektől annak ellenére, hogy mindegyikük használ olyan cikkeket - mint a pálmaolaj, szója, cukor -, amelyekkel kapcsolatban felmerül a földhasználati jogok megsértése.

Az Oxfam kiemelte az ABF Patak és Amoy márkáit, amelyeknek nincs nyilvános politikája a beszállítókkal való méltányos üzletre vonatkozóan, ugyanakkor elismerte a cég Twining teamárkáját, amely kiemelkedett a többi közül azzal az elköteleződésével, hogy a dolgozók számára rendes megélhetést biztosító jövedelmet nyújtson. Csak az Unilever - amely kistermelői kapcsolatainak köszönhetően magas pontszámot ért el - tudhatott magáénak olyan beszállítói útmutatót, amely a termelők számára legfontosabb kérdéseket érinti. "Nincs az a márkahatalom, amely megengedheti magának, hogy ne hallgasson a fogyasztóira." - mondja Hobbs. "Ha elég ember követeli a nagy élelmiszergyártó vállalatoktól, hogy helyesen cselekedjenek, akkor nem lesz más választásuk, mint hallgatni rájuk."

forrás:marketinginfo