Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Magyar Reklámetikai Kódex

Szellemileg, erkölcsileg és fizikailag
Év: 
1999
Szám: 
Ősz

Magyar Reklámetikai Kódex 12. Cikkely Gyermekek és fiatalok védelme

(1) A gyermekeknek, fiataloknak vagy gyermekek és fiatalkorúak szerepeltetésével készült reklám nem tartalmazhat olyan kijelentést, vizuális megjelenítést, vagy hangeffektust, amely szellemileg, erkölcsileg és fizikailag a kárukra lehet, kihasználja hiszékenységüket, tapasztalatlanságukat és érzésvilágukat.

(2) A reklám nem vezethet a gyermekben olyan tudat kialakulására, hogy ha a reklámozott árut nem vásárolnák meg, akkor szégyenkezniük kellene vagy hátrányba kerülnének.

(3) A reklám nem sértheti a gyermek- és fiatalkorúak elõtt a szülõk és a nevelõk tekintélyét, és nem biztathat velük szembeni engedetlenségre.

(4) A reklám nem használhatja ki tisztességtelenül a gyermek- és fiatalkorúak, szülõk, nevelõk iránti bizalmát.

(5) A gyermekkorúakhoz szóló reklám nem indíthatja õket arra, hogy bármilyen okból számukra ismeretlen személyekkel kapcsolatot keressenek vagy létesítsenek.

(6) Gyermekek és fiatalkorúak nem szerepeltethetõk az olyan termékek, szolgáltatások reklámjában, amelyek reklámozására alapvetõen alkalmatlanok.

(7) Egészségre ártalmas termék nem reklámozható a gyermekeknek vagy fiatalkorúaknak készült reklámban, illetve ilyen reklámokban nem szerepeltethetõk gyermekek és fiatalkorúak.

(8) Közoktatási intézményekben reklámozni csak az intézmény vezetõjének engedélyével szabad. Az engedélyeztetési kötelezettség a reklámozott termék, szolgáltatás jellegére, a reklám tartalmára, a reklámozás módszerére és a közzététel helyére egyaránt vonatkozik.