Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 13 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Környezetvédő kreativitás Hollókőn

  • 2011. szeptember 20.
  • Scheuer Zsuzsanna

Szeptemberben felbolydul Hollókő, hiszen egy különleges nemzetközi program veszi kezdetét 5 EU tagállam fiataljainak részvételével.

A csereprogram célja az együttműködés, csoportkoordinációs és kommunikációs készség fejlesztése, amely ezúttal a környezetvédelem nemes ügye köré épül. A közösségi és zöld kezdeményezések elkötelezettjeként a djuice a termék-újrahasznosításban vállalt szerepet. Molinókat és az aktuális készülékcsere programja során gyűjtött, kimustrált mobilkészülékeket ajánlott fel a fiatalok számára, akik használati tárgyakat és különleges dísztárgyakat készítenek csoportmunkában a hulladékok felhasználásával.

Re: Creativity

A főszervező ReDesign Group művészeti csoport lelkes fiatalokból áll, legújabb projektjük a szeptember 18-28-a között megrendezésre kerülő RE: CREATIVITY program, melynek résztvevői 5 EU tagállamból érkező, egymás számára ismeretlen fiatalok. A 10 napos programban a hazai jelentkezők mellett Görögország, Olaszország, Spanyolország, Ciprus érdeklődő fiataljai vesznek részt. A profi szervezők segítségével megvalósuló program remek lehetőség, hogy a jelentkezők saját tehetségük és kultúrájuk hozzáadásával 10 nap alatt erős, jól működő csapattá alakuljanak. Gyönyörű inspiratív környezetben, az UNESCO Világörökség listáján szereplő magyar faluban, Hollókőn dolgoznak majd a fiatalok a modern világ által kitermelt, még felhasználható hulladékok kreatív újrahasznosításán. Ehhez a több szempontból is újszerű kezdeményezéshez csatlakozott a fiatalok mobilmárkája, a djuice is.

A RE: Creativity workshopon résztvevők többek között a djuice által felajánlott, feleslegessé vált molinókból készíthetnek használati tárgyakat, de felhasználnak régi ruhadarabokat, akár helyben gyűjtött sörös kupakokat, tusfürdős dobozokat, boros üvegeket, cigarettás dobozokat, kartonokat, neylon zacskókat, wc papír gurigákat, és hulladéknak minősített faanyagokat is. Az általánosan feleslegessé vált tárgyak között megtalálhatóak lesznek majd a mobiltelefonok is, hiszen a djuice azon túl, hogy szívesen segít a fiataloknak, támogatja a fenntartható fejlődés népszerűsítésére irányuló kezdeményezéseket is. A szeptember 30-ig tartó készülékcsere kampányából kifolyólag – melynek lényege, hogy ha új készüléket szeretne valaki és beviszi a feleslegessé vált régi telefonját, 5000 Ft kedvezménnyel vásárolhatja meg az új mobilt – rengeteg használt készülék halmozódott fel, melyből 500 db-ot a djuice felajánlott az alkotóknak, hogy azokból aztán a fenntartható fejlődést szimbolizáló művészeti alkotásokat gyárthassanak. A djuice célja, hogy saját eszközeivel hozzájáruljon a kreatív projekt sikeres megvalósításához, fenntartva a környezetvédelem és fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségét. A djuice fejlődésösztönző programjában, a myLife-ban a zöld tevékenységekért is külön jutalmazza előfizetőit.

Az RE: Creativity program után Budapestre kerülnek a használati és dísztárgyak, valamint az impozáns mobilszobrok és várhatóan több helyszínen is kiállítják őket az ősz folyamán. A programot követően az esemény képeit a djuice Facebook-oldalán teszik közzé a szervezők, így bárki meríthet ötletet, hogy milyen újrahasznosítási formákkal csökkentheti ökológiai lábnyomát.

Szerkesztői kommentár

Alkalmasint felvetődik – és talán még valakit el is gondolkodtat – a kérdés, hogy mennyire nevezhető környezetbarátnak, illetve a résztvevőket érintően pozitív, követendő viselkedésmintának, ha becseréljük megunt, de egyébként tökéletesen működő mobiltelefonunkat a fentebb említett készülékcsere-programban… Belátunk-e az álarcot viselő kampányfogás maszkja mögé? Vajon csak a kisördög bujkál bennünk, amikor azt gondoljuk: ha másnak nem is, a djuice számára minden bizonnyal a fenntartható fejlődést szolgáló kezdeményezés ez?