Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 11 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A FEOSZ nagyszabású médiakampánya

  • 2013. január 29.
  • Pauló Gergő

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége 2013. január 30-tól kezdődően tagszervezeteivel (Fogyasztóvédők Országos Egyesülete és a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület) összehangoltan nagyszabású információs médiakampányt indít.

A Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával megvalósuló kezdeményezés keretében egy hónapon keresztül összesen 200 db. televízió- és rádió spot kerül sugárzásra Magyarország közkedvelt csatornáin, így három közszolgálati-, valamint két kereskedelmi adón.

A kampánynak köszönhetően televíziónézők és rádióhallgatók milliói fognak értesülni közérthetően fogyasztói jogaikról a legkülönfélébb témakörökben, amelyek a következőek: internetes vásárlás, termékbemutatók, szavatosság-jótállás, békéltető testületek népszerűsítése, utazás, panaszügyintézés.

A húsz másodperces kisfilmekben tipikusan jellemző, problémás élethelyzetek kerülnek bemutatásra, amelyekbe bárki kerülhet mindennapjai során. Ilyen például annak a pórul járt fogyasztónak az esete, akinek panaszát válaszra se méltatták. A spotok végén a narrátor segít a bajba jutott fogyasztónak, felvilágosítja őt arról, mit tehet az adott szituációban, illetve hova fordulhat sérelme orvoslásáért.

A kampány központi részét képezi továbbá az eljenjogaval.hu internetes honlap, amelynek címe az összes televízió spotban megjelenítésre kerül, a nézőben pedig könnyen tudatosul annak elérhetősége. Ha később felkeresi e honlapot, itt megtalálja a fogyasztóvédelem szereplőinek, így például a fogyasztóvédelmi hatóságoknak, civil szervezeteknek az elérhetőségeit, továbbá információt kaphat a békéltető testületek elérhetőségeiről is.

A társadalmi célú reklámok elhelyezésre kerülnek a kampányban részt vevő fogyasztóvédelmi civil szervezetek honlapjain, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége által szerkesztésre kerülő Fogyasztók Lapja online fogyasztóvédelmi magazinon, valamint a népszerű közösségi- és videómegosztó oldalakon is.

Forrás: FEOSZ