Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 18 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

GVH - sok volt a megtévesztő reklám

  • 2006. január 06.
  • humusz
A távközlési cégek és a bankok tettek közzé legnagyobb arányban megtévesztõ reklámokat 2005-ben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) évértékelõ jelentése szerint. (Forrás: Kreatív Online)

A GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt összesen 250 millió forint bírságot szabott ki az elmúlt évben. A jelentés szerint 2005-ben az átlagnál gyakrabban tévesztették meg reklámjaikkal a fogyasztókat a távközlési területen működő vezetékes és a mobil telefontársaságok, valamint a bankok és a pénzügyi szolgáltatók. Emellett tipikus vétségnek számított az is, hogy az egészséges életmódra való törekvést kihasználva több cég úgy hirdette termékét, hogy annak megalapozatlanul gyógyhatást vagy egészségmegőrző szerepet tulajdonított. A fogyasztók megtévesztése miatt több kiskereskedelmi lánc ellen is kezdeményezett eljárást a GVH, a boltok rendszerint a hirdetési újságjaiban szereplő termékismertetőkkel vezették félre a lakosságot.