Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 16 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megjelent a Cégmérce!

  • 2007. december 05.
  • humusz

A Tudatos Vásárló Cégmérce a kelet-közép-európai régióban egyedülálló projekt, amely a fogyasztói tájékozódást segíti. Azt kívánja elõsegíteni, hogy a tudatos vásárlók a felelõsen mûködõ, a fogyasztók hosszú távú érdekeit szem elõtt tartó vállalkozásokat támogassák elköltött forintjaikkal, illetve, hogy megtudják, mely vállalatok érdemtelenek a támogatásukra.

 

A Cégmérce

  • segít a tudatos vásárlóknak az etikus és környezetbarát márkák azonosításában, illetve az elkerülendő, kritizált márkák, vállalatok azonosításában;
  • tájékoztatja a médiát és a közvéleményt a vállalatok társadalmi és környezeti teljesítményéről;
  • hozzájárul a vállalatok fenntarthatóbb, felelősebb működéséhez, a környezetkímélő, etikus termékek piacának növekedéséhez;
  • információt nyújt azoknak a befektetőknek, akik a társadalmi felelősségvállalásban és a környezetvédelemben élen járó vállalatokba szeretnének tőkét fektetni.

A Cégmérce független információforrások, köztük hatóságok, média, civil szervezetek, és bizonyos esetekben maguk a vállalatok közzétett adatai alapján nyújt átfogó képet a vállalatok környezeti és társadalmi teljesítményéről. Az adatbázis összesen 11 féle (környezeti, társadalmi, állatjóléti stb.) szempont alapján összesíti és értékeli a cégekről elérhető információkat.

Az adatbázis jelenleg három iparág: a mobilszolgáltatók, a tejforgalmazók és a tisztítószergyártók vállalatait rangsorolja, de a Cégmércét egyesületünk folyamatosan bővíti - következő lépésben a szupermarketeket vizsgáljuk. A Cégmérce további fejlesztésével és bővítésével kapcsolatosan az egyesület várja mind a fogyasztók, mind a cégek ötleteit, javaslatait.

 

Az első egyenleg

Az elsőként vizsgált mobilszolgáltatók közül a T-Mobile érte el a legtöbb pontot, a Vodafone az utolsó a rangsorban. A tejforgalmazók rangsorát a Galgafarm és a Virágoskút vezeti, a legkevésbé etikus márkák között a Milli, a Bakony és a Mizo szerepel. A legkevésbé kritizált tiszítószer-gyártók közé a Bábolna-Bio (Vix) és az EVM (Ultra) tartozik, a rangsorban az Unilever (Flóraszept, Domestos, Cif) és a Procter&Gamble (Mr Proper) az utolsó.