Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 10 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Tiszta víz a pohárban

  • 2014. május 29.
  • noripalko
Szerző: 
noripalko

Elképesztő mennyiségű pénzt költünk világszerte palackozott vízre. Olyan országokban is, ahol a csapvíz minősége esetenként jobb, mint a PET palackos vízé. Valóban ennyire befolyásolnak minket a reklámok? 

Globálisan évente 22000 milliárd forintot költünk ásványvízre, egy magyar család 70 ezer forintot. Dr. Phil Hammond úgy nyilatkozott a Telegraph oldalán, hogy ez ellentétben áll a racionális gondolkodással. Amerikában már elindult a „Take back the Tap”, azaz „Vegyük vissza a csapokat” kampány, amelynek keretében éttermek ásványvíz helyett csapvizet szolgálnak fel, így hívják fel a figyelmet a környezettudatosabb fogyasztásra.

Az ásványvíz sikersztori, a döntési szabadságunkat vásároljuk meg vele, meg persze a hordozhatóságot, állítják amerikai kutatók. Ugyanakkor a gloibális piac működését tükrözi, hogy gyakorlatilag megveszünk egy üveg vizet, amit szinte ingyen is megkaphatnánk. A palackozott vizek marketingje alapján a termék megvásárlásával az egészségesebb alternatívát választju. Ez a szlogen különösen a kisgyermekes anyukáknál hatékony. Pedig a PET palackos vizek csomagolása környezetkárosító, elég csak a Csendes-óceán területén húzódó Great Pacific szeméthalomra gondolni, ahol elképzelhetetlen mennyiségű műanyagflakon hever.

Figyelemreméltó adat, hogy például az Egyesült Királyság és az USA területén a csapvíz minősége kiemelkedő, 99,96 százalékban megfelel az előírásoknak. A magyar csapvíz is döntő részben teljesen biztonságos. Papp Mária, a Magyar Vízközmű Szövetség nyugalmazott főtitkára szerint a kevésbé jó vízminőségű területeken évente kellene ellenőriztetni a vízvezetéket, ezzel biztonságossá lehetne tenni az ivóvízellátást.

Forrás: www.media20.blog.hu