Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 6 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Külön weboldal járna az extratartós termékeknek

  • 2018. április 19.
  • PKata

Ki ne bosszankodott volna azon, hogy a csizmája csak fél szezont bírt ki, mert a cipzárja felmondta a szolgálatot? Vagy hogy a mobiltelefon kijelzője alig másfél évig húzza, és utána kénytelenek vagyunk új készüléket venni? Vagy hogy a szemüveget havonta kell visszavinni az optikushoz, hogy itt-ott javítgasson rajta? Ha pedig nem akarunk így járni, vásárlás előtt hetekig kell bújnunk a különféle weboldalakat és vásárlói véleményfórumokat, hogy rátaláljuk azt a terméket, ami ár/érték arányban elfogadhatónak tűnik. De még így is csak remélhetjük, hogy nem mi esünk bele a hibaszázalékba, és a tárgy kihúzza az optimális ideig.

Tara Button amerikai reklámszövegíró is így volt vele: munkája révén olyan termékek vásárlására buzdított, amelyek ritkán voltak értékesnek mondhatók. Aztán a 30-ik születésnapjára kapott a nővérétől egy Le Creuset márkájú öntöttvas lábost, amiről elég annyit tudni, hogy forintban is 50 ezertől indul, viszont gyártója élethosszig tartó garanciát vállal rá. Onnantól kezdve, ha Tara abban a lábosban főzött, mindig eszébe jutott, hogy bárcsak minden holmija ilyen tartós lenne. Nem került sok időbe, hogy a gondolatot tett kövesse: elkezdett szisztematikusan úgy vásárolni, hogy csak olyan tárgyakra adjon ki pénzt, amelyek valóban tartós minőségűek. Ezzel első körben a "sopimániáról" szokott le villámgyorsan, második körben pedig (mindenféle számítástechnikai tudás nélkül) elkezdett építeni egy olyan weboldalt, ahol a föllelt szupercuccokat katalogizálni tudta: ez lett a BuyMeOnce, szabad fordításban "Csak egyszer vegyél meg". 

Az oldal ma már webáruházként is működik, ahol kizárólag olyan tárgyakat lehet kapni, amelyekre megfelelő garanciát ad a gyártójuk. Mondjuk egy fülhallgatóra 3 évet. Kertészkedéshez való térdeplőpárnára minimum 5 évet. Kenyérpirítóra 20 évet, bőrtáskára 100 évet. Bakancsra vagy plüssmackóra élethosszig tartót. Az kizárt dolog, hogy valamely gyártó megvesztegetéssel felkerülhessen BuyMeOnce oldalára. Van férfi, női, gyerek, konyhai, otthoni, szabadidős, műszaki és szépségápolási kategória.

Tarának az alábbi szempontok számítanak a válogatásnál:

1. Az alapanyag és az előállítási mód garantálja, hogy az adott termék tartósabb lesz más márkáknál.

2. A vásárlói vélemények és független fogyasztóvédelmi oldalak dicsérik a minőségét.

3. Etikusan készült, és lehetőleg fenntartható alapanyagokból.

4. A gyártó kiemelkedő garanciát vállal a termékre.

5. A termék formatervezése/stílusa időtálló.

 

Ha rákattintunk a weboldalra, először valóban pislogunk az árcédulákat látva, de aztán gyorsan jön a felismerés: mennyi pénzt elszórtunk már amiatt, hogy egy-egy használati tárgyunkat a kelleténél gyakrabban cserélnünk kell? Innen nézve már nem is olyan drága a jó minőségű termék, amit remélhetőleg tényleg csak egyszer kell megvennünk. Az igény megvan rá: egy 2014-es uniós felmérés szerint az európai fogyasztók 77 százaléka szeretné inkább megjavíttatni a tárgyait, mint újakat venni.

 

Forrás: http://365.reblog.hu/kulon-weboldal-jarna-az-extra-tartos-termekeknek