Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 10 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP-6.1.2.A-14/2

  • 2014. április 30.
  • Ressinka Agnes

Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben, valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával.

 

Társadalmi Megújulás Operatív Program
a. iskolakert programok
b. az egészséges élelmiszerek megismerését, az élelmiszerek változatos elkészítési módjának elsajátítását támogató programok

Pályázhat: a köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény szerinti, alábbi nem állami fenntartású nevelési-oktatási intézmény:
a) általános iskola;
b) a 20. § (1) bekezdése szerinti többcélú intézmények közül az alábbiak:
• egységes iskola vagy összetett iskola,
• közös igazgatású köznevelési intézmény,
• általános művelődési központ,
• egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmény.

Továbbá az útmutatóban felsorolt állami fenntartású felsőoktatási intézmények is pályázhatnak általános iskoláik (gyakorló iskolák) fejlesztésére.

Önállóan támogatható tevékenységek

1. Nem a mindennapos testmozgással összefüggő egészségfejlesztési programok megvalósítása, így különösen:

  • iskolakert programok
  • az egészséges élelmiszerek megismerését, az élelmiszerek változatos elkészítési módjának elsajátítását támogató programok
  • az ivóvíz-fogyasztás népszerűsítését célzó programok
  • a helyes test- és száj-higiénés szokások kialakulását támogatóprogramok
  • sérülés-megelőzési programok megvalósítása
  • egészségfejlesztési célú kommunikációs események szervezése (pl. kisfilm készítése, plakátok készítése, web vagy közösségi oldalakon történő aktivitás, blog, flash mob stb.).

2. A tanórai kereteken (iskolai testnevelésen) kívüli mindennapos testmozgással összefüggő programok megvalósítá

  • a testmozgásban gazdag közlekedési formákat támogató programok megvalósítása az általános iskolába történő, és az onnan való hazautazás során
  • a tanítási napokon órarendileg meghatározott pihenőidőben (tanórák közötti szünetekben) szervezett (test)mozgásprogramok megvalósítása
  • a kötelező tanórai foglalkozások utáni pihenőidőben, szabadidőben, illetőleg a délutáni tanítási időszakban, de nem a mindennapos testnevelés részeként megvalósuló, szabadidősport jellegű egészségfejlesztő és életmódformáló programok megvalósítása
  • időszakos, rendszeresen visszatérő, hagyományteremtő jelleggel szervezett, a tevékenységek változatosságára építkező, egészséges mintát nyújtó iskolai rendezvények megvalósítása.

3. Az egészségfejlesztési és testmozgásprogramok megvalósításához kapcsolódó továbbképzés, érzékenyítés, tréning, szemléletformáló, érzékenyítő workshopok megvalósítása a megvalósításban részt vevő pedagógusok, egészségügyi és egészségfejlesztési szakemberek részére.

 

Önállóan nem támogatható tevékenységek

  • Intézményen belüli és kívüli párbeszéd, fórum, együttműködés kialakítása és működtetése
  • Előkészítés keretében: A programokhoz kapcsolódó előzetes igényfelmérés, célcsoport elemzés; célcsoport toborzás; valamint a projekt stratégiai tervezése (ütemezés, erőforrás és tevékenységtervezés stb.)
  • Iskolai egészségfejlesztési program/egészségterv felülvizsgálata, aktualizálása
  • A program megvalósításába bevont gyermekek, tanulók aktivitásával, egészségfejlesztéssel összefüggő ismereteinek és attitűdváltozásának mérése és értékelése – a TÁMOP-6.1.2.A-14/1 kiemelt projektben kidolgozásra kerülő, az Országos Egészségfejlesztési Intézet honlapjáról 2014. augusztus 31-étől letölthető kérdőív és elemzési módszertan alkalmazásával.
  • Projekt megvalósításával összefüggő menedzsment biztosítása;
  • Adminisztrációs tevékenység,
  • ERFA-típusú, szorosan a támogatható tevékenységekkel összefüggő, azok hatékony bonyolításához elengedhetetlenül szükséges kismértékű infrastruktúra-fejlesztések, legfeljebb az elszámolható költségek 10%-áig.


Választható, bírálatnál előnyt jelentő, kapcsolódó tevékenységek

  •  A programokba bevonni tervezett tanulók esetében az előírt 30%-nál magasabb arányban tervezik bevonni a hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű diákokat; előny továbbá, ha a pályázat célzottan támogatja a fogyatékossággal élő tanulók bevonását.
  • Hátrányos helyzetű településeken megvalósuló fejlesztés, a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 240/2006. (XI. 30.) Kormányrendelet és a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007. (XI. 17.) Kormányrendelet alapján.
  • A fejlesztési célok kijelölése, programok kialakítása többféle egyeztetés, felmérés segítségével történt: partnerekkel való egyeztetések; külső tanulmányokon, statisztikai adatokon alapuló igényfelmérés; saját kérdőíves felmérés útján.
  • Az intézményben a hátrányos helyzetű gyermekek aránya meghaladja a 30%-ot.
  • A projektmenedzser, a pénzügyi vezető, legalább egy a szakmai megvalósító részt vett már európai uniós társfinanszírozott projekt lebonyolításában; a pénzügyi vezető legalább 3 év szakmai tapasztalattal rendelkezik.
  • Hasonló nagyságrendű, illetve hasonló témájú, vagy európai uniós társfinanszírozott projektek projektek megvalósításában szerzett korábbi tapasztalat.
  • A kötelezőkön túl további tevékenységek vállalása.

 

Benyújtás ideje: 2014. április 28-tól 2014. május 12-ig

Forrás:
http://zoldcivil.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajekoztato