Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 19 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az első európai repülőgép temető

  • 2005. augusztus 19.
  • humusz

repulo.jpg"A kiszolgált légijármûvek saját kerekeiken gurulnak a kontinens elsõ repülõgép temetõjébe, amely a franciaországi Chateauroux-ban üzemel." A szétszedett gépek egyes részei hasznosításra kerülnek.


"A kiöregedett francia utasszállító gépek utolsó útja a repülőgép temetőbe vezet. Az immár utolsó földi útjukra gördülő gépek előtt Chateauroux város tárta szélesre a kaput: Európa első repülőgép temetőjének 15 ezer négyzetméterén egyidejűleg két gépet tudnak örökre kivonni a forgalomból. Darabjaikra szedik a légi járműveket - úgy, hogy közben se a közvetlen környezetet, se a távolabbi élő világot ne veszélyeztessék. Két hétig csak tisztogatják a gépeket, eltávolítják a veszélyesnek minősülő folyadékot - olaj, kerozin, a klimatizációs berendezés kenőanyaga - csak ezután következik az utastér és a pilótafülke. Kiszedik az üléseket, az ablakokat, az információs rendszert. A törzset és a szárnyat borító fém - amelynek 63 százaléka alumínium - visszaszerzése marad utoljára.


A repülőgépek temetésére vállalkozó, voltaképpen ócskás cég évente húsz hasonló műveletet vállal. Egyelőre, hiszen a piac szinte beláthatatlan távlatot kínál. Csupán az Airbus, az európai szupergépet készítő cég az elkövetkező három évben több, mint 500 új gépet küld a légtérbe, s ez sok korábbi légijármű szükségszerű leállításához vezet. S akkor még nem is számoltunk a számtalan kiöregedett géptípus hányatott földi végnapjaival."


Forrás: greenfo