Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 6 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Autizmussal élők és szupernagyik a jövő kézművesei

  • 2018. január 22.
  • PKata

remodelA fenntartható divat és fogyasztás alapszabálya: úgy kielégíteni a jelen szükségleteit anélkül, hogy az veszélyeztetné a jövő nemzedék esélyeit arra, hogy ők is kielégíthessék a szükségleteiket. Az etikus divat kapcsán pedig arról beszélünk, hogy ez nem káros az egyénre, a társadalomra és a természeti környezetre sem.

 A társadalmi felelősségvállalás az etikus márkák számára teljesen természetes, de vannak olyan brandek, amelyek kifejezetten speciális társadalmi csoportokra koncentrálnak – mentális sérültek, vaksággal, siketséggel, mozgáskorlátozottsággal együtt élők, időskorúak, háztartásban maradó nők lesznek a márka szerves részei.

Hogy hogyan? Erre többféle ismert válasz létezik, és valószínűleg vannak olyanok is, amelyeket még soha senki nem próbált ki. Tudatos vásárlóként, felelős fogyasztóként ma már egyre több vásárlóban megvan az a motiváció, hogy vásárlásaink során segítsünk – ha csak közvetett módon is. Ha olyan márkáktól vásárolunk, amelyek különböző társadalmi csoportokat integrálnak, szólítanak meg, vagy vonnak be, akkor közelebb is kerülünk a margóra kiszorult csoportokhoz (akik egyébként teljesen olyan emberek, mint mi magunk vagyunk), segítünk nekik abban, hogy aktívak, önállóak és önfenntartók legyenek. És valójában ez a legtöbb, amit tehetünk.

Léteznek olyan márkák is, amelyek speciális társadalmi csoportokat vontak be a különböző munkafolyamatokba. Ilyen a Remodel Stúdió, ahol alacsony iskolai végzettségű, pályakezdő munkanélküli fiataloknak ad lehetőséget a Szegeden működő Remodel Stúdió. Ha bútorvásárláson gondolkoztok, először nézzetek szét náluk: használt, régi és antik jellegű bútorokat újítanak fel. A nonprofit társadalmi vállalkozás piacképes szakmát ad a fiatalok kezébe, akik náluk tanulva képesek lesznek az asztalos- és kárpitos-ismereteik ötvözésével régi bútorokat felújítani.

 

A teljes cikk a Holy Duck oldalán olvasható, ahol több példát is olvashattok etikusan működő, társadalmilag elkötelezett cégekről