Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 8 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

5 trükk: ilyen könnyen húznak le a boltokban

  • 2015. november 09.
  • Abigail
Szerző: 
Abigail
Semmitől sem riadnak vissza a szupermarketek, ha bevételről van szó. Különböző titkos trükkökkel igyekeznek rávenni arra, hogy még többet költs náluk.

Hatalmas bevásárlókocsik, kosarak

A bevásárlókocsik, kosarak méretének növekedése sem véletlen, ugyanis minél nagyobb a kocsi mérete, hajlamosak vagyunk annál többet belepakolni. Kutatások szerint körülbelül 40 százalékkal nőtt a fogyasztás a bevásárlókocsik méretének növekedésével. Mi a megoldás? Vegyünk kisebb kosarat bevásárlásnál.

 

bolt_bevasarlas.jpg

A kép forrása: spurnam.blog.hu

Édességek és magazinok a pénztárnál

Az sem a véletlen műve, hogy az édességek és a magazinok a pénztáraknál vannak elhelyezve. Mialatt a sorban állunk, nagyobb eséllyel csábulunk el.

Édes illatok

A virágok, pékáruk gyakran vannak az áruházon belül a bejáratnál elhelyezve. Így amint belép a vevő, érzi az édes illatokat, amik nem csak jobb hangulatot teremtenek, hanem a nyálmirigyekre is hatással vannak, így ösztönözve az impulzusvásárlásra.

Soha nem tudod, mit hol találsz

A szupermarketek időről-időre átrendezik a polcokat. Ennek csupán az az oka, hogy ha nem tudod, mit hol keress, többet járkálsz a boltban, több időt töltesz el, és nagy valószínűséggel többet is vásárolsz.

Pszichológiai árképzés

Miért nem kereken 2000 forint valami, miért 1999, amikor már az 1 forintost régen kivonták a forgalomból? Ilyen esetekben automatikusan lefelé kerekít a vásárló, tehát a fogyasztó olcsóbbnak értékeli az adott árucikket.

 

forrás: spurman.blog.hu